IGCSE İkinci Dil Olarak İngilizce

IGCSE İkinci Dil Olarak İngilizce

Hedefler

  • Öğrencilerin doğru, uygun ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilmelerini sağlamak.
  • Öğrencilerin duyduklarını, okuduklarını ve yaşadıklarını anlayıp bunlara uygun karşılıklar verebilmelerini sağlamak.
  • Öğrencileri dilden keyif almaya ve dilin farklılıklarını takdir etmeye teşvik etmek.
  • Öğrencilere daha genel bir uygulama becerisi kazandırarak diğer derslerde destek olmak
  • Öğrencilerin kişisel gelişimlerini desteklemek

  

Dersin İçeriği

           

Okuma

  • Temel fikirleri belirlemek
  • Belirli bilgileri metinden çıkarmak
  • Özetlemek ve açımlamak
  • Çıkarımda bulunmak
  • Yazarların üsluplarını nasıl yarattıklarını kavramak
  • Dil araçlarını tanımak ve onlara uygun karşılık vermek

Yazma

  • Düşünceleri, duyguları ve görüşleri farklı yazı üslupları ile ifade etmek
  • Karmaşık yapılar ve sözcük dağarcıkları kullanmak
  • Hitap edilen okurun farkında olunduğunu göstermek

Konuşma ve Dinleme

  • Yalın ve karmaşık sözcükleri anlamak ve ifade etmek
  • Duyduğunu, okuduğunu ve gördüğünü yorumlamak ve değerlendirmek
  • Tecrübeleri betimlemek ve tecrübeler hakkında fikir yürütmek
  • Fikir ve tutumları ayırt etmek ve bunlar hakkında yargıda bulunmak

 

Core – Extended 

Core

  • Temel müfredat programı (Core), dersin genel hatlarını içerir 
  • C ile G arasında not alması beklenen öğrenciler için uygundur.

Okuma yazma sınavının bölümleri ve puan değerleri

1.Soru Okuma parçası
(reklam,broşür,rapor,kullanma kılavuzu,rehber…)
  7 puan
2.Soru Okuma parçası
(grafik içeren gazete,dergi makalesi)
11 puan
3.Soru Bilgi Transferi
(Sunulan bir metindeki bilgileri kullanarak başvuru formu doldurmak)
14 puan
4.Soru Not Tutma
(Sunulan bir makaleyi okuyarak verilen başlıklar altında not tutma)
  7 puan
5.Soru Özet Yazma
(4.Soruda verilen makalenin 70 kelimelik özetini yazmak, tutulan notları bu özette kullanmak)
  5 puan
6.Soru Yazma 
150 kelimelik Örneğin:
Bir arkadaşa yazılmış mektup
13 puan
7.Soru Yazma
100-150 kelimelik Örneğin:
Okul gazetesi için yazılmış bir makale
13 puan

TOPLAM: 70 PUAN

 

Extended

  • Genişletilmiş programı (Extended) daha zorlayıcıdır
  • A+ ile C arasında not alması beklenen öğrenciler için uygundur

Okuma yazma sınavının bölümleri ve puan değerleri

1.Soru Okuma parçası
(reklam, broşür, rapor, kullanma kılavuzu, rehber…)
  9 puan
2.Soru Okuma parçası
(grafik içeren gazete, dergi makalesi)
15 puan
3.Soru Bilgi Transferi
(Sunulan bir metindeki bilgileri kullanarak başvuru formu doldurmak)
  8 puan
4.Soru Not Tutma
(Sunulan bir makaleyi okuyarak verilen başlıklar altında not tutma)
  9 puan
5.Soru Özet Yazma
(Verilen bir makalenin 100-120 kelimelik bir özet yazmak)
 11 puan
6.Soru Yazma
150-200 kelime, Örneğin:
Bir arkadaşa yazılmış mektup
 19 puan
7.Soru Yazma
150-200 kelime, Örneğin:
Okul gazetesi için yazılmış bir makale
 19 puan

TOPLAM: 90 PUAN

Etkinlikler

< 2018 >
Aralık
PSÇPCCP
     1
  • Bütün gün
    01-12-18

    Ana sınıfları, 1.Sınıflar, 2.Sınıflar, 3.Sınıflar, 4.Sınıflar

  • 09:00 -13:00
    01-12-18

    No additional detail for this event.

2
3456789
1011
  • Bütün gün
    11-12-18

    İlkokul öğrencileri kermesi

  • Bütün gün
    11-12-18

    7.Sınıf öğrenci ve velileri

12
  • Bütün gün
    12-12-18

    2.Sınıflar Pazar Yeri Gezisi

1314
  • Bütün gün
    14-12-18

    4.Sınıflar Tekstil Gezisi

1516
17
  • Bütün gün
    17-12-18

    9.Sınıf Öğrenci ve Velileri

1819
  • Bütün gün
    19-12-18

    Ana Sınıfı, Balcı Konağı Bez Bebek Müzesi Gezisi

20
  • 11:26 -11:27
    20-12-18

    8.Sınıf, 9.Sınıf ve 10.Sınıflar

21
  • Bütün gün
    21-12-18

    1.Sınıf, 2.Sınıf ve 3.Sınıflar

2223
242526
  • Bütün gün
    26-12-18

    1.Sınıflar Sinema Etkinliği

  • Bütün gün
    26-12-18

    9.Sınıflar ve 10.Sınıflar

27282930
31
  • Bütün gün
    31-12-18

    Ana Sınıfları

      

Atatürk Sözleri

  • "Bütün ümidim gençliktedir."
  • "Ey yükselen yeni nesil, istikbal sizindir. Cumhuriyet'i biz kurduk, O'nu yükseltecek ve sürdürecek sizlersiniz."
  • "Herkes ulusal görevini ve sorumluluğunu bilmeli, memleket meseleleri üzerinde o düşünceyle, düşünüp çalışmayı görev edinmelidir."