BTEC Uygulama ve Değerlendirme Sistemi

BTEC programlarının uygulanma sürecinde her bir ünitenin kazanımlarını gerçekleştirmeye yönelik öğrenme süreçleri(ders planları), öğretim materyalleri ve ölçme değerlendirme araçları geliştirilmektedir. BTEC Programlarının değerlendirme yaklaşımı, öğrenme çıktılarına ve değerlendirme ölçütlerine ilişkin öğrenci kanıtlarına dayalıdır ve değerlendirmelerin amacı alınan her bir ünitenin içeriğinin etkili öğrenildiğinden emin olmaktır. Program kapsamında öğrenciden her bir ünite için öğrenme kanıtları sunmaları beklenmektedir. Bu kanıtların değerlendirilmesi ise doğrudan o ünitenin programda var olan değerlendirme ölçütleriyle ilişkilendirilerek yapılmaktadır. Değerlendirmede sadece özgün (otantik) kanıtlar kabul edilirken akademik dürüstlük ilkelerini benimseyen öğrencilerden araştırmalar yapmaları, projeler hazırlamaları, sunumlar yapmaları, raporlar yazmaları, uygulamaya dayalı görevleri gerçekleştirmeleri, çeşitli ürünler ortaya koymaları ve ürün dosyası hazırlamaları beklenmektedir. Değerlendirme süreci sonrasında tüm belgeler ve öğrenci ürünleri kayıt altında tutulur.

 

BTEC 1. Seviye Sosyal Medya Yeterlik Programı (BTEC Level 1 Award in Social Media)

Değerlendirme Süreci

 

Değerlendirme sürecinde sonuç odaklı değerlendirmeden çok süreci de değerlendirmeyi içine alan performans görevleri ve projeler öğrencilere verilecektir. Bunların değerlendirilmesinde kontrol listesi, gözlem formu, dereceli puanlama anahtarı (rubric) ve dereceleme ölçeği; not verme amacı gütmeyen geri bildirim amaçlı değerlendirmelerde ise öz, akran ve grup değerlendirme formları kullanılacaktır.

 

 

BTEC 2. Seviye Bilgi Teknolojileri Sertifikası ( BTEC Level 2 Certificate in Information Technology ) Değerlendirme Süreci

 

BTEC 2. Seviye Bilgi Teknolojileri Sertifikası kapsamında öğrenciler, zorunlu ve seçmeli ünitelerin kazanımlarını gerçekleştirmek ile yükümlüdürler. Öğrencilerin kazanımları gerçekleştirme düzeyleri pass (geçiş düzeyi), merit (uygulama düzeyi) ve distinction (ayırt etme düzeyi) olmak üzere üç seviyede tanımlanmıştır. Her bir üniteye yönelik hazırlanmış ölçme araçları yardımıyla öğrencilerin, kazanımları hangi düzeyde gerçekleştirdiği belirlenir. Değerlendirmeler öğretmen tarafından gerçekleştirir ve öğrenciler değerlendirildikten sonra okulun belirlediği iç denetleyiciler yardımıyla bu değerlendirmeler kontrol edilir. Gerekli görülen özel durumlarda öğrencilere ekstra süre verilebilir ve ölçme araçlarıyla ortaya konan eksikliklerini tamamlamaları istenebilir.

Etkinlikler

< 2018 >
Kasım
PSÇPCCP
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Atatürk Sözleri

  • "Bütün ümidim gençliktedir."
  • "Ey yükselen yeni nesil, istikbal sizindir. Cumhuriyet'i biz kurduk, O'nu yükseltecek ve sürdürecek sizlersiniz."
  • "Herkes ulusal görevini ve sorumluluğunu bilmeli, memleket meseleleri üzerinde o düşünceyle, düşünüp çalışmayı görev edinmelidir."